۱۳۹۴ اسفند ۱, شنبه

تحویل موشکهای زمین به هوا به رزمندگان سوری


عادل الجبير وزيرخارجه عربستان اعلام كرد قصد دارد به رزمندگان ارتش آزادي سوريه موشكهاي زمين به هوا تحويل دهد.


وي اشپيگل گفت: ”اين موشكها اپوزسيون معتدل سوريه را قادر خواهند ساخت تا با هلي كوپترها و هواپيماهاي رژيم اسد مقابله كنند و دستيابي اپوزيسيون سوريه به موشكهاي زمين به هوا ميتواند تعادل قوا در سوريه را تغيير دهد. همانگونه كه قبلاً در افغانستان اتفاق افتاد“.
عادل الجبير تأكيد كرد” دخالت روسيه نمي تواند در دراز مدت نظام بشار اسد را نجات دهد“. …“ بشار اسد بايد بركنار شود تا روند سياسي در سوريه محقق شود“.
وزير خارجه عربستان، به خبرگزاري فرانسه گفت: «نيروهاي عربستان در حال اعزام به سوریه هستند، غلبه بر شبه نظاميان داعش در كادر ائتلاف بين المللي به رهبري آمریکا است».
عادل جبیر همچنين  در مورد یمن گفت: «عربستان تا بازگشت قانون به یمن، کمکهایش به منصور هادي، رئیس جمهور این کشور ادامه خواهد داد».
دیوید میلیبند وزیر خارجه پیشین انگلستان و رئيس كميته بين‌المللي نجات، اعلام كرد: شمار كشته شدگان در سوريه به نيم ميليون بالغ ميشود و رقمهاي اعلام شده نصف رقم واقعي است. وي جنايات جنگي بشاراسد و روسيه را محكوم كرد وگفت: تردیدی ندارد که روسیه مردم بیدفاع سوریه را بدون هیچ ملاحظه ای بمباران می کند.  ادامه مطلب را در اینجا بخوانید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر