۱۳۹۴ بهمن ۱۹, دوشنبه

هشدار زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان نسبت به اعدام مولوی نورالدین کاشانی


زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان طی بیانیه‌یی انتقال روحانی اهل سنت مولوی نورالدین کاشانی را به سلول انفرادی برای اجرای حکم اعدام و رفتار وحشیانه دژخیمان با وی را محکوم کردند.
در این بیانیه آمده است: ”روز پنجشنبه اول بهمن ماه ۱۳۹۴ به مولوی نورالدین کاشانی که در زندان مرکزی زاهدان در حالت بلاتکلیفی محبوس می‌باشد اطلاع دادند که باید به دادگاه برود. پس از خروج از بند به او دست‌بند و پابند می‌زنند و وی را با خود به بند قرنطینه می‌برند و بعد از ۱ ساعت رئیس بازرسی زندان محمد نارویی و معاونش غدیر به او می‌گویند: ما شما را اینجا آوردیم برای اعدام و برای فرستادنت به قیامت.
مولوی در جواب به آنها می‌گوید: که من همیشه به یاد قیامت هستم این شما هستید که قیامت را فراموش کرده اید که بی‌گناهان را بدون برگزاری دادگاه اعدام می‌کنید.
پس از ۳ روز، حتی برای نماز هم دست‌بند و پابند را باز نمی‌کنند تا روز یکشنبه ۴ بهمن ماه شب هنگام مولوی را به بند ۳می‌فرستند و بعد از ۲ روز، روز سه‌شنبه ۶ بهمن رئیس حفاظت و اطلاعات زندان غلامی، مولوی را احضار می‌کند و به تهدید او می‌پردازد.
ما زندانیان سیاسی عبدالمالک میر بلوچ زهی معروف به حمزه ریگی، مولوی عبدالواحد شهنوازی، بشیر احمد حسین زهی، زبیر هود، میسم چندانی، شهاب دری، عبدالوحید هود، مسلم دهواری، ابوبکر دهواری، عبدالستار بهرام زهی، حسن دهواری، ابوبکر رستمی این چنین رفتار وحشیانه که توهین به مذهب اهل سنت به علما و قوم بلوچ است را به‌شدت محکوم می‌کنیم و از مقامهای عالی سازمان ملل و گزارشگر ویژه حقوق‌بشر احمد شهید تقاضا داریم جلوی این رفتارهای وحشیانه گرفته شود و خواهان اقدام فوری و عکس‌العمل سریع در این رابطه هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر