۱۳۹۴ اسفند ۶, پنجشنبه

انفجار بزرگ در پایگاه نیروهای روسیه در حومه استان لاذقیه

PM 1:50:57 1394/12/6
وال استریت ژورنال: روسیه به آتش‌بس در سوریه ملتزم نخواهد بود
واشینگتن پست: اجرا و نظارت بر آتش‌بس در سوریه هنوز روشن نیست
شورای امنیت پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در سوریه را بررسی می‌کند
به گزارش تلویزیون  اورینت  6 اسفند94
جنبش آزادگان شام با همکاری جنبش بیان توانست به پایگاه عناصر روس در ساحل سوریه و به‌طور مشخص در حومه شهر جبله در استان لاذقیه نفوذ کند و یک پایگاه نظامیان روسی که در این منطقه اشغال کرده بودند را منفجر کند.
گروه عمل کننده در این عملیات فیلمی را منتشر کرد که در آن ماشین‌آلات منهدم شده در پایگاه نشان داده می‌شود. تا این لحظه آمار دقیقی از کشته‌های روسیه وجود ندارد ولی مدیر دفتر مطبوعاتی جنبش بیان گفت: به‌دلیل انفجار قدرتمندی که در پایگاه روسها انجام شده تعداد کشته‌های آنها باید زیاد باشد. تعدادی از مجروحان آنها به درمانگاه روسها در فرودگاه نظامی حمیمیم منتقل شده‌اند.
صدای تردد آمبولانس‌های زیادی در منطقه شنیده شده و منطقه را بسته‌اند، ورودیها و خروجیهای منطقه بسته شده و ایستگاههای ایست و بازرسی زیادی در منطقه ایجاد شده است .
امروز در شهر لاذقیه صدای انفجارهای پی‌درپی نیز شنیده می‌شد انفجار پایگاه روسی روز یکشنبه گذشته انجام شده بود ولی گروه‌های عمل کننده اجرای آن را اعلام نکردند تا رزمندگانی که عملیات را اجرا کردند بتوانند به سلامتی از صحنه عمل خارج شوند و به مناطق آزاد شده باز گردند.
جنبش بیان گفت: کسانی که عملیات را اجرا کردند به مناطق آزاد شده برگشته‌اند ولی به‌دلیل بدی راههای وصولی نتوانستیم به نزد آنها برویم و با آنها مصاحبه کنیم.
ولی در برنامه‌های آینده با کسی که این عملیات را اجرا کرده گفتگو خواهیم کرد.
این انفجار اولین عملیاتی است که از شروع تهاجم روسیه در سوریه انجام می‌شود.
در گذشته می‌شنیدیم که پایگاههای نظامی روسیه با موشکهای گراد و گلوله‌های توپ هدف قرار می‌گرفت ولی این عملیات با نفوذ به پایگاه امنیتی روسها و رژیم اسد و شبه‌نظامیانی که در منطقه حضور داشتند صورت گرفته است.
اخبار مرتبط را در اینجا بخوانید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر