۱۳۹۴ اسفند ۹, یکشنبه

نفوذ سایبری به شبكه هاي وزارت اطلاعات

براساس اخبار منتشره در اسفندماه 94، یک شرکت اينترنتي اقدام به انتشار گزارشي ۳۸ صفحه‌ای از اسناد «نفوذ سایبری» خود به «معاونت ضدجاسوسی» وزارت اطلاعات را کرده است.

براساس اين گزارش شرکت «چک پوینت» که محصولات نرم افزاری امنیت سایبری را تولید می‌کند در گزارشی با عنوان «گربه‌ی سنگی» از سلسله عملیات‌های ایران علیه سوژه‌های ایرانی و غیر ایرانی پرده‌برداری کرده است.
حسب اطلاع و اسناد منتشر شده توسط این شرکت، تیمی از معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات با مدیریت فنی «یاسر بلاغی» طی سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، مجموعا ۱۸۲۴ سوژه عملیاتی را در داخل و خارج ایران مورد نفوذ و تخلیه سایبری قرار داده است.

در بخشی از این گزارش درباره «نفوذ به رایانه وابسته‌های نظامی کشورهای مختلف از جمله عربستان سعودی، ایرلند، اتریش، اسراییل و …در کشورهای مختلف جهان و تخلیه اطلاعات دستگاه‌ها با آدرس «آی پی» ایرانی اسنادی منتشر شده است.
هم‌چنین از نفوذ سایبری معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات ایران به رایانه‌های فعالان حقوق بشر ایرانی ساکن داخل و خارج کشور و سوءاستفاده از اطلاعات این رایانه‌ها برای فریب افراد در شبکه‌های اجتماعی نیز اسناد و گزارشاتی منتشر شده است.
این گزارش تاکید می‌کند که این نفوذهای سایبری عمدتا با هدف آلوده کردن و گسترش «چتر جاسوسی» و در نهایت «انتقال اطلاعات» از سرورهای آلمانی و هلندی متعلق به وزارت اطلاعات به داخل ایران با «آی پی ایرانی» انجام گردیده است.

درر بخش دیگری از این گزارش، به ایجاد هویت‌های جعلی و افتتاح حساب‌های بانکی با آن‌ها، نقل و انتقال پول به صورت پولشویی جهت پرداخت به نیروهای فعال در خارج از کشور به کمک سرورهای اجاره شده در آلمان، هلند و آمریکا، و همچنین انجام عملیات نفوذ به وسیله سامانه‌های ماهواره‌ای اجاره شده از یک شرکت آلمانی مستقر در تهران اشاره گردیده است.
این سند جامع ۳۸ صفحه‌ای در نهایت تایید می‌کند که کلیه اطلاعات ثبت شده در سرورهای وزارت اطلاعات در خارج کشور به «آی پی»هایی در ایران منتقل شده است.

بر اساس گزارش این شرکت، افرادی با نام مستعار «کاوه»، «پارسا» و «سید» با مدیریت فنی «یاسر بلاغی»، نرم افزار جامعی جهت نفوذ سایبری تولید کرده‌اند که نام آن «سامانه مدیریت عیون» عنوان شده است 

تحقیقات این شرکت پس از اطلاع «اف بی آی» از حجم وسیع عملیات آفند سایبری توسط وزارت اطلاعات ایران آغاز شده است.
 «به نظر می‌رسد چند آسیب‌پذیری ساده فنی، باعث شناسایی حجم وسیعی از عملیات نفوذ سایبری وزارت اطلاعات برای طرف خارجی شده است. به دلیل عدم وجود پروتکل گفت‌وگو فی مابین ایران و اسراییل، طرف خارجی تصمیم گرفته از طریق رسانه‌ای کردن این اسناد، کلیه عملیات وزارت اطلاعات را سوزانده و از بین ببرد. بر همین اساس فردی با نام «یاسر بلاغی» با همکاری چند گروه هکری و تالارهای گفتگوی برنامه‌نویس در تولید «سامانه نفوذ عیون» نقش داشته و در عین حال مشغول فعالیت عمومی و عادی در سطح اینترنت نیز بوده است.
آخرین‌ها از بهار ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر