۱۳۹۴ بهمن ۱۷, شنبه

شبكه قاچاق مواد مخدر حزب‌الله


تلويزيون العربيه ۱۵/۱۱/۹۴:« اداره مبارزه با مواد مخدر آمريكا فاش ساخت شبكه حزبالله كه به اتهام تجارت مواد مخدر دستگير شده و ميليونها دلار را براي حمايت مالي حزب الله در سوريه بهكارگرفته وابسته به شاخه فعاليت هاي تجاري دستگاه امنيت خارجي حزبالله است واشنگتن تأكيد كرد كه حزبالله فعاليت هايش را در شبكه اي در كلمبيا بهنام دستگاه پزو سياه و جمع آوري پول با فروش و قاچاق مواد مخدر به آمريكا و اروپا ادامه مي دهد».


تلويزيون العربيه الحدث­۱۴/۱۱/۹۴:« اداره مبارزه با مواد مخدرآمريكا فاش كرد كه شبكه شبه نظاميان حزبالله لبنان كه به اتهام تجارت مواد مخدر براي تامين عملياتشان در سوريه بازداشت هستند وابسته به شاخه كارهاي تجارتي درارگان امنيت خارجي حزب مي باشند.  

واشنگتن خاطرنشان كرد كه اين شبه نظاميان فعاليت هايشان را در پولشويي انجام مي دهند و اين اموال را از طريق خريد وفروش موادمخدر به آمريكا واروپا از طريق سيستمي كه در كلمبيا ازآن استفاده مي شود وبه آن نظام”پزوي سياه“ ميگويند انجام مي دهند.
گزارش: بر اساس دلايلي كه طي سالها نشان داده است, بين حزبالله و تجارت موادمخدر تاريخچه طولاني وجود دارد, جديدترين طرحهاي حزبالله در اين زمينه, توسط مقامات آمريكايي و اروپايي دركادر يك عمليات بينالمللي كه بهنام عمليات ”كساندارا“ معروف است فاش كردند. اين عمليات در ابتداي سال گذشته با شركت فرانسه و بلژيك و آلمان و ايتاليا و كشورهاي ديگر شروع شد. بر اين اساس اداره مبارزه با مواد مخدر در آمريكا چهار تن از اعضاي حزبالله را دستگير كرده است كه به دست داشتن در فعاليت هاي خريد و فروش وقاچاق مواد مخدر متهم هستند كه با ميليونها دلاري كه از اين طريق بهدست مي آورند سلاح مي خرند وعمليات حزب در سوريه را تامين مي كنند. اداره مبارزه با تروريزم درآمريكا فاش كرد كه اين شبكه وابسته به شاخه كارهاي تجارتي در ارگان امنيت خارجي حزبالله مي باشد و اين نهادي است كه عماد مغنيه فرمانده نظامي سابق تاسيس كرده بود و هم اكنون توسط عبدالله صفي الدين وادهم طباجه كه اخيراً در ليست آمريكا گذاشته شده است اداره مي شود.

بر اساس گفته واشنگتن اين ارگان روابط تجاري با شبكههاي مواد مخدر در آمريكاي جنوبي مثل دفتر آنوي گادو برقرار كرده است اين شبكه مسئول تامين مقدار زيادي مواد مخدر در بازار اروپا وآمريكا مي باشد. اداره مبارزه با تروريزم در آمريكا تأكيد كرده است كه حزبالله پول زيادي كه از طريق خريد وفروش مواد مخدر بهدست مي آورد از طريق سيستم ”پيزوي سياه“ پولشويي انجام مي دهد. اين سيستمي است كه نامش از واحد پول كلمبيا گرفته شده است كه تجار مواد مخدر در كلمبيا طي سالهاي اخير بعد از مواجه شدن با موانع بانكي, آنرا ارتقاء دادهاند. زيرا كه بر اساس اين محدوديتها گذاشتن اين اموال در حسابهاي بانكي و يا انتقال آن از طريق هواپيما مشكل مي باشد.».


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر