۱۳۹۴ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

گرامیداشت روز جهانی زن - کنفرانس بین المللی پاریس با حضور مریم رجوی

سخنان خانم ریتا زوسموت، رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان در کنفرانس روز جهانی زن
باید پیشاپیش بگویم وقتی به سخنرانی و پیام‌های مریم رجوی گوش دادم، دیگر نمی‌توانستم روی صندلی‌ام بنشینم. زیرا هر آن‌چه که او گفت، حال نقش ماست که به این پیام‌ها بپردازیم.
من از کمپ اشرف نکات زیادی آموختم و به‌خصوص امروز که ما به‌عنوان زن می‌جنگیم برای کسانی که سرکوب می شوند و شکنجه می‌شوند و جانشان را برای آزادی و تساوی بیشتر به‌خطر می‌اندازند. 
و امروز به‌نظرم با تصمیممان برای تشکیل مجدد یک گروه قوی برای آزادسازی همة کسانی که از سرکوب رنج می‌برند، معتقدیم که می‌توانیم بسیار قوی‌تر از آن‌چیزی باشیم که هم‌اکنون هستیم، این هم‌چنین برای زنانی که در کشورها و جوامع دموکراتیک زندگی می‌کنند، صدق می‌کند.
و اما وقتی ما صحبت میکنیم در مورد مردمی که رنج می‌برند از شکنجه و سرکوب و کشته‌شدن در ایران، این فقط ایران نیست، 
وقتی خانم رجوی این کتاب را نوشت، زنان علیه بنیادگرایی، لطفاً آن‌را بخوانید، امروز بار دیگر جهش ما به‌سوی این آینده علیه بنیادگرایی است و یک نوع از این بنیادگرایی، بنیادگرایی اسلامی است و بحث بر سر مذهب نیست، بگذارید تفاوت قائل شویم بین مسلمانان و بنیادگرایی اسلامی.
ما معتقدیم که می‌توانیم نیروی زنان را سازماندهی کنیم، این مثل یک گروه‌کار است، اما این جهان ماست که باید آن‌را تغییر بدهیم، برای بهترین منفعت انسانیت، 
بیایید شرکت کنیم و نشان بدهیم، همان کاری که زنان در مقاومت انجام داده‌اند، ما از شما پیروی می‌کنیم و ما از شما پیروی خواهیم کرد خانم رجوی، چون جوامع دموکراتیک هم نیاز به رهبران دارند. و هر یک از ما می‌تواند یک رهبر باشد در دنیای کوچکی که هست و با زنان و مردان دیگر ارتباط برقرار کند برای متوقف‌کردن این رفتار ضد بشری با انسان‌ها. همة ما از آن رنج می‌بریم و نمی‌توانیم سکوت کنیم، 
ما به‌پیش می‌رویم و کمکمان کنید تا واقعاً این رفتار وحشیانه و ضد بشری انسان‌ها را متوقف کنیم. اینک وقت آنست. متشکرم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر